Shopping

Idag har det blivit en riktig shoppingdag. Spenderade över tre timmar inne på Ikea, fast inte för egen del. Jag var med som sällskap, smakråd och bärhjälp. Men visst hittade jag lite saker jag med.

Eftersom det gick så bra att måla om min byrå så känner jag att jag har fått lite blodad tand och ska ge mig på nästa byrå. Ett fult skrälle i 80-tals brun färg med stora trähandtag. Så nu har jag köpt nya snygga handtag i svart metall, färg har jag kvar sedan byrå #1 och sandpapper med för den delen. Ooooo got at good feeling about this!

Sen inhandlades även en pall, eftersom jag inte når upp till de översta hyllorna i köket (mer än att jag preciiiis kan nå saker med fingertopparna). Man ska tydligen vara minst 1,80 för att funka obehindrat hemma hos mig. Pallen är gjord av ask och kommer att målas även den.

Jag kom över ytterligare en vaxduk utan galna mönster, ett överkast och en liten födelsedagspresent till en blivande 9-åring. Men det som jag faktiskt behövde och var skälet till att jag behövde åka in fick jag inte tag i. Tyngder till vaxduken eller i värsta fall klämmor. Tusan tusan tusan också!

Tänkte ju bita i det sura äpplet och köpa klämmorna jag såg i tisdags inne på Gränby men när vi kom dit så var hela köpcentret utrymt. Det var knökfullt med folk överallt. Det visade sig att brandlarmet hade gått. Det var bara att åka hem med andra ord. Vi mötte brandbilen när vi svängde ut därifrån. Något irriterande men jakten går vidare. Jag ska hitta några slags tyngder till mina dukar om det så är det sista jag gör den här sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0