Börjar om från början

Japp, in i gamla invanda hjulspår då. En ny skiftperiod har tagit sin början och entusiasmen är nästan på topp. Eller tja, jag har just ätit och är mitt inne i en paltkoma så just nu är det svårt att uppbringa någon slags entusiasm för något allt hehehe.

Resan till och från farmor och farfar gick bra. Mindre bra var att jag hade ont i njurarna eller i njurtrakten iaf både dit och hem. En sammanlagd tidsperiod på sex timmar. Kunde vara värre men det var faan inte kul. På hemvägen lyckades jag åtminstånde slumra lite. Alltid något liksom.

Dagen efter var jag otroligt trött och frös ända in i ben och märg. En ond armbåge har jag också så det är väl något skit på gång. Jag hoppas att kroppen kan självläka på något vis för sjuk har jag varken tid eller lust att bli.

I morgon så blir det först 8½ timmars jobb och sen på kvällen blir det 30-års fest! Wohooo vad kul det ska bli! Det är Sofia som lämnar 20-something och äntrar 30 och uppåt. Jag säger bara: Välkommen darling! Den enda lilla frågan som återstår är som vanligt: Vad ska jag ha på mig???

Jag har insett att nästan allt jag äger som är lite festbetonat är i form av linnen, kjolar och andra sommarrelaterade plagg. Känns lite sådär vid den här årstiden. Kan man dyka upp i skoteroverall tro?

En annan fest som jag redan nu börjar planera inför är världens bästa kollegas 40-års fest! Den är iof inte förän i början av april men det är en temafest. Tema: 80-tal! Ah, jag längtar redan nu. Jag tror jag satsar på all in! 80-talet är ju så nära maskerad man kan komma. Jag har suttit och läst in mig lite på det här med modet på det glada 80-talet. Jag har ju själv inte några kläder kvar från 80-talet så det blir väl till att åka hem till mamma & pappa och titta i gömmorna och kanske besöka någon secondhand butik.

Här kommer en liten trip down amnesia lane som man säger. Njut eller förfasas men framför allt minns.

         
    
                    
                                     Minns ni???

Om någon är intresserad av att läsa lite mera om mode under 80-talet så tyckte iaf jag att den här sidan var bra. Den innehåller mode under 40år. Lite skräckblandad förtjusning var det allt att läsa om vad vi har haft på oss under decenierna, helt utan att skämmas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0