Dagen fortsätter

Tja, jag sitter kvar i soffan och fipplar med datorn. Försöker få lite rätsida på alla bilder och updatera mig om vad som händer och fötter i internetvärlden. Man ligger ju liksom lite efter, hehe.

Igår blev jag klar med de sista julgardinerna. Nu är de färdigsydda, allihopa och inte bara det. De är uppsatta också. Det blev så fint och jag är jätte nöjd. Men innan jag kunde sy de sista gardinerna fick jag mecka symaskin. Mamma hade råkat fastna med nålen på något sätt och fick inte loss den. Jag skulle just gå loss på symaskinen med vertygen när jag kom på att man kanske kunde pillra loss lite grejer för hand...och det kunde man. Enda blesyren var tummnageln som gick av på tok för långt ner (ajajaj).

Nåväl, det var det värt för resultatet blev sååå bra. Jag är jättestolt över mig själv. Jag fick tom tillräckligt med tyg över för en bordsduk. Den knyter liksom ihop hela köket. Jag ska ta lite bilder och lägga ut så snart jag hinner.

Men nu börjar rastlösheten sätta in. Jag funderar på om jag ska åka och handla nu eller om jag ska ta och plocka fram borren och skruvmejseln och byta handtag på badrumsmöblerna. Hummm, eller så får jag ta och fixa lite lunch och matlåda till sen. Jag blev ombedd att jobba extra idag, eftermiddagsskift, så min sista lediga dag...den försvann den. Så kan det gå men det är som brorsan säger: Degen ska in! Och penger behövs ju såhär inför julen och vinterdäcken var ju inte gratis heller precis.

Äsch, mat nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0