Morgon igen

Satt och skrev en komentar på en sida och plötsligt såg jag att svaret hade blivit så långt att man skulle behöva en koffeindos för att ta sig igenom det (lugn, jag redigerade och kortade ner det).
Det handlade iaf om svenska filmer och den näst intill totala frånvaron av bra svenska filmer. Jag kan inte komma på en enda bra svensk film som jag har sett och tänkt att "wow, den måste jag se om". Jag sitter och tänker, tänker, tänker... Tja, kanske nån Wallander film då, de kan ju vara bra. Fast de känns mera som tv filmer, inte stora bio filmer. Hummm, Ondskan var ju inte dålig men jag har ingen lust att se om den.

De enda svenska filmer som jag direkt kommer på som jag tycker om är Astrid Lindgrens filmer. Astrid rockar, som sagt. Fast inte Mio min Mio. Den var inte så bra. Jag vet att den har Christian Bale och Christopher Lee i roll listan men det blir så förstört när det dubbas till svenska. Ungefär som när jänkarna dubbar Bruce Lee filmer. Och ja,ja,ja jag vet att både Emil och Pippi har blivit lite dubbade så kom inte och skriv mig det på näsan men jag tycker ändå att de är bättre. Har dessutom liiiite svårt för vissa skådisar i Bröderna Lejonhjärta, som för övrigt är en av mina favoritböcker. Jag skulle gärna se en nyinspelning av den. Mest för att jag tycker att Katla är något av det löjligaste jag har sett. Men den var bra när den kom och med dåtidens teknik kan man inte kräva allt för mycket. Och så tycker jag att man borde ändra lite på vissa repliker... jag menar wtf, det finns inte en människa som pratar sådär! Eller har det kanske mer med att göra hur skådespelarna levererar replikerna? Hummm, jag bestämmer att det är 70-30 där. Resultatet blir det samma för min del, naglar på svarta tavlan...urk!

                                                               
                                                     Jumjum                                               Riddar Kato

                                                                               

                                                                            Jumjum, lite äldre

Nu tror jag att jag ska ta och svänga ihop lite frulle. Har varit uppe sen kl 05:00 och är inte särskillt hungrig. Men man har ju fått det inbankat i ryggmärgen att: "Frukost är dagens viktigaste mål" så det är väl bara att plocka fram lite grejs. Jag tror inte att enbart ett glas vatten kvalificerar som frukost...även om det känns som det.
Nej, jag skulle aldrig bara ta ett glas vatten till frukost. Jag har några flera hjärnceller än så.

                                                                     
                                                                                 Frulle :)

Får väl se om jag lyckas återkomma senare idag... Känns som en seg förmiddag så man vet aldrig, chansen/risken ökar betydligt då hehehe


Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

Nej men jösses!!! Inte visste jag att Mr bale var med i Mio min mio!!! Nu måste jag ju se skiten igen, hahaha! //Nej, jag gillar inte ens Astrid... kaaaaanske Ronja



Ha en fin Lösdag... nu ska jag ut och snoka upp miominmio! Man lär sig nåt nytt varje dag ;)

2008-10-11 @ 09:25:07
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0